Tartu Herbert Masingu Kool annab alates 2020 aastast välja Tiina Kallavuse nimelist Piirinihutaja auhinda. Piirinihutaja auhind on tunnustusauhind, mis antakse füüsilisele või juriidilisele isikule, kes on toetanud olulist positiivset piire nihutavat muutust erivajadustega laste ja noorte valdkonnas.
Auhinna eesmärk on tunnustada ja rõõmustada inimesi, kes julgevad ja tahavad muuta maailma erivajadustega laste ja noorte jaoks hoolivamaks kohaks. Ühtlasi soovime tõsta esile olulisi ja uudseid mõttekäike ning lahendusi erivajaduste valdkonnas.
Auhinna inspiratsiooniks on Tartu Herbert Masingu Kooli direktori Tiina Kallavuse särav elutöö. Oma töös nägi Tiina Kallavus tervikpilti ja seadis sageli küsimuse alla piirid ja tegevusmustrid, mis olid tekkinud mitte laste ja noorte vajadustest, vaid harjumusest asju ühel või teisel moel teha.
Auhind koosneb Piirinihutaja tunnustusmärgist ja igal aastal varieeruvast üllatuslikust auhinna saajal põhinevast lisast, mille vormi otsustab žürii. Auhinna täpsema statuudi leiad SIIT.
Auhinna laureaadid
2023
- Anna-Kaisa Oidermaa, kliiniline psühholoog, MTÜ Peaasjad tegevjuht
2022
- Piret Tislar, Porkuni Kooli direktor
2021
- Karis Mugamäe, MTÜ Maria ja lapsed juhatuse liige ja Perekodu/lastehoiu juhataja
2020
- lastepsühhiaater Anne-Daniel Karlsen
- Urvaste Kooli ning Valga Jaanikese Kooli poolt korraldatud LÕK matemaatikaolümpiaad.
Põhikooli õpilasele
-
Individuaalsed õppekavad kõigis õppeainetes.
-
Struktureeritud õpikeskkond.
-
Iganädalane klassi aeg kooli psühholoogi juures (individuaal- või grupikohtumised).
-
Eripedagoogiline ja / või logopeediline tugi (klassivaatlused, õpetaja nõustamine, õpilase toetamine klassis, grupi- ja individuaalkohtumised).
-
Iganädalane klassi aeg kooli sotsiaalpedagoogi juures, kes tegeleb klassisiseste suhetega, samuti nõustab õpetajaid klassiga toimetulekul (käitumise tugikava). Individuaalkohtumised lapse või vanemaga vajaduspõhiselt.
-
Õpiabitund 1 kord nädalas, I-II kooliaste (klassiõpetaja või eripedagoog).
-
Aineõpetajate konsultatsioonitunnid.
-
Klassijuhatajatund II kooliastmes klassisiseste suhete ja sotsiaalsete oskuste arendamiseks.
-
Karjäärinõustamine.
Gümnaasiumi õpilasele
-
Individuaalsed õppekavad kõigis õppeainetes.
-
Struktureeritud õpikeskkond.
-
Iganädalane klassi aeg psühholoogi juures (individuaal- või grupikohtumised).
-
Iganädalane klassi aeg sotsiaalpedagoogi juures, kes tegeleb klassisiseste suhetega, samuti nõustab õpetajaid klassiga toimetulekul (käitumise tugikava). Individuaalkohtumised vajaduspõhiselt.
-
Aineõpetajate konsultatsioonitunnid.
- Õpistiilirühmad põhiainetes (peale struktureeritud õpikeskkonda)
- Valikkursus Biopsühholoogia (õpetaja Kersti Sikk), mõistmaks paremini psüühikahäirete neourobiloggilisi aluseid
-
Valikkursus Vabad kunstid (õpetaja Peeter Ora) mitteverbaalse ja kunstilise eneseväljenduse ja loovuse arendamiseks
- Valikkursusena võimalus osaleda Dialektilise käitumisteraapia grupis (Airiin Demir, Hanna Sova)
-
Iganädalased kohtumised klassiga sotsiaalsete oskuste arendamiseks sotsiaalpedagoog Umberto Dorus Geertsiga (kursus “Mina õppijana”).
-
Iganädalased kohtumised sotsiaalsete oskuste arendamiseks ja enesetunnetuse parandamiseks draamaõppe kursusel (Siim Rahnu).
-
Iganädalane loovkirjutamise kursus enesetunnetuse ja -väljenduse parandamiseks (Maarika Mark).
-
Karjäärinõustamine, individuaal- või grupikohtumised, konsultatsioonivõimalus lapsevanematele (Pille-Riin Meikop)
Lapsevanemale
Lapsevanematele THMKs pakutavate nõustamiste ja tugiteenuste kohta vaata.
Õpetajale
-
Osalemine õppetoolide töös
-
Osalemine kooli arendustegevuses arengupäevade kaudu
-
Võimalus kooli poolt osaliselt tasustatud supervisiooniks
-
Osalemine kovisoonigrupis (Umberto Dorus Geerts)
-
Osalemine tugigrupi juhtumiaruteludes (õpilase-, klassi- või lennupõhised arutelud)
-
Nõustamine ja konsultatsioon metoodika, jõukohastamise, individuaalsete õppekavade, käitumise tugikavade jmt rakendamiseks eripedagoog-metoodiku jt kooli tugispetsialistide poolt
koolisisesed koolitused (koolitaja v koolitatavana) -
Osalemine mentorsüsteemis (mentori v menteena)